Dobrý den. Jaký je prosím správný postup mytí a desinfekce podlah a povrchů ve zdravotnickém zařízení? Stačí když mezi změnou desinfekčního prostředku s jinou aktivní látkou se povrchy a podlahy omyjí čistou vodou bez saponátu a pak se provede desinfekce měněným desinfekčním prostředkem? Dá se někde nalézt podrobný manuál pro úklid a desinfekci, vyhláška je velmi obecná a chtělo by to něco podrobnějšího a „po lopatě“ vysvětelno i pro veřejnost. Děkuju Farecká

Myslím, že požadavky na způsob a četnost úklidu včetně dezinfekce v zařízeních léčebně preventivní péče a ústavů sociální péče vymezuje § 10 vyhl.MZ ČR č.195/2005 Sb. dostatečně. Detaily musí každý provozovatel určit v provozním řádu a použití jednotlivých prostředků úklidových i dezinfekčních podrobně popisují etikety výrobků. Nemám informace o nějaké podrobné příručce k úklidu, zkuste se obrátit na některou z profesionálních úklidových firem, jež naleznete např. v reklamách na internetu. Odmytí předchozích vrstev mycích a dezinfekčních prostředků na podlahách při střídání prostředku je vhodné. Nestačí-li umytí čistou vodou ( plochy tzv. „lepí“), použijte některý speciální odstraňovací prostředek, které dodavatelské firmy nabízejí.

Ivan Kareš

1 thought on “Dobrý den. Jaký je prosím správný postup mytí a desinfekce podlah a povrchů ve zdravotnickém zařízení? Stačí když mezi změnou desinfekčního prostředku s jinou aktivní látkou se povrchy a podlahy omyjí čistou vodou bez saponátu a pak se provede desinfekce měněným desinfekčním prostředkem? Dá se někde nalézt podrobný manuál pro úklid a desinfekci, vyhláška je velmi obecná a chtělo by to něco podrobnějšího a „po lopatě“ vysvětelno i pro veřejnost. Děkuju Farecká”

  1. Dobrý den, potřebovala bych poradit co napsat do provozního řadu v kadeřnictví :
    četnost střídání desinfekcí, vedení záznamu o jejím střídání, způsob praní prádla, a četnost desinfekce podlah. Dekuji moc za rady.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *