Dobrý den,prosím o radu,na našem operačním sále uklízíme sami.Chci se zeptat zda na úklid sálu po operacích stačí 1 mop na celý operační den nebo se musí po každé operaci mop měnit.Děkuji za odpověd

Dobrý den.

Úklidové pomůcky musí být diferencovány samostatně pro operační sály, zvlášť pro ostatní místnosti zelené zóny, a další pro zónu ochrannou.Vzhledem ke snaze snižovat riziko přenosu a vzniku infekce by bylo vhodnější používat systémy speciálních mopů napuštěných dezinfekčním roztokem, které se po ošetření stanovené plochy přímo odkládají do pytlů k vyprání.

 Není-li možné tento systém používat pak by mělo platit, že po každém operačním čísle si pracovník nachystá čistý mop. Dezinfekční roztok se nachystá na začátku směny a pak mění dle míry znečištění. Tímto mopem pak vytře sál, umývárnu, předsálí. Chodba a další místnosti v čisté zóně se umývají jinými pomůckami (pozor na záměnu). Po dalším operačním čísle se postup opakuje až k závěrečné dezinfekci na konci programu.

Také platí, že na každý sál, je-li jich více, se používá jiný mop, jiný kýbl s dezinfekčním roztokem a další jiné úklidové pomůcky.

 Závěrem: Není vhodné používat jeden mop celý operační den!

 Mgr. Lehnertová Jana

Asistentka veřejného zdraví

Úsek nemocničního epidemiologa

 

 

Krajská nemocnice T. Bati, a. s.

Havlíčkovo nábřeží 600

762 75  Zlín

IČ: 27661989

DIČ: CZ27661989

 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.