Dobrý den, ráda bych se zeptala jaký je správný postup zapojení parního sterilizátoru v zubní ambulanci. Máme možnost využít nepoužívaný autokláv z jiného pracoviště. Co je vše potřeba dodržet, aby bylo převezení a zapojení autoklávu legislativně v pořádku (dokumenty, kontroly, apod.?) Moc děkuji za odpověď.

Dobrý den paní Urbancová,

Provozování sterilizátoru/ autoklávu ve zdravotnickém zařízení musí splňovat následující požadavky hygienické a technické bezpečnosti:

Doporučuji zkontrolovat:

1)  k přístroji musí být k dispozici od výrobce/dodavatele český návod, který zahrnuje mj. bezpečnostní podmínky provozu.

2) zkontrolovat, zda na přístroji byly provedeny testy účinnosti dle požadavků příl.č. 4 vyhl.č.306/2012 Sb. v platném znění (hygiena)

3) zkontrolovat, zda byly na přístroji provedeny povinné servisní úkony (BTK) dle zákona o zdravotnických prostředcích s platným a odpovídajícím oprávněním (zákon č. 375/2022 Sb.) ke kontrole přístroje před uvedením do provozu.

5)   Protože je parní sterilizátor také tlakovým zařízením (stejně jako dentální kompresory), mají být provozovatelem plněny také požadavky dle zákona č. 250/2021 Sb, NV č. 192/2022 Sb. , což je provedení přísl. revize/zkoušky revizním technikem VTZ.

S pozdravem,

Richard Janů

revizní technik tlakových nádob zdravotnických

revizní technik VTZ ev.č. 2863/24/R-TZ-NI,NII

tel.: +420 603 511 935

e-mail: richard.janu@email.cz

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *