Máte dotaz? Zkontrolujte prosím všechny níže uvedené otázky. Můžete také použít vyhledávání vpravo nahoře. Pokud nenaleznete řešení Vašeho problému, zadejte dotaz do formuláře:
Dobrý den. Prosím o sdělení, z kterého ustanovení vyhl.č.306/2012 Sb., případně jiného právního předpisu, vyplývá povinnost vyšetřování biologických systémů při kontrole účinnosti sterilizátorů akreditovanými laboratořemi. Děkuji za odpověď. Nováková
20. 11. 2013 · 1 komentář
Dobrý den, prosím o vysvětlení: 1. zda je přípustné dle vyhl. 306/2012 Sb. používat v ambulantních ordinacích parní sterilizátory, které jsou starší výroby (např. PS Exacta) a nemají v programovém vybavení BD test a případně vakuový test? Pozn. ve vyhl. bod IV.III. odst. 6 tabulka je napsáno, že je tento test povinný, naopak v bodě IV.VIII odst. 2 c) je uvedeno, že se úspěšnost sterilizace dokládá vyhodnocením BD testu, je-li v programovém vybavení přístroje. Který údaj uvedený ve vyhl. je tedy platný?2. Které odbornosti patří do chirurgických oborů? Děkuji za odpověď.
20. 11. 2013 · 2 komentářů
Prosím o sdělení podmínek sterilizace v ambulantním provozu. Jsme ambulantní provoz a máme sterilizátor přímo v ambulanci. Nemáme oddělenou před sterilizační přípravu – část pro mechanickou očistu, dezinfekce a následnou sterilizaci. Vše se odehrává přímo v ambulanci, kde navíc podáváme chemoterapii. Myslím, že toto není správný postup, ale naše manažerka kvality má na toto jiný názor-není to podle ní chybný postup. Prosím o informace, případně odkazy na zákon či vyhlášku. Děkuji. Bc. L. Šrajerová
13. 11. 2013 · Komentáře
Dobrý den, na mém novém pracovišti jsem se setkala s tím, že dávají společně s nástroji do jednoho kontejneru i břišní roušky, tampony, sušení. Chtěla jsem se zeptat, jestli je to vůbec vhodné. Zvyklostí z mého předešlého pracoviště je mít instrumentační síta a roušky s mulovým sušením a tampony vždy v samostatném kontejneru. Děkuji za odpověď. Jana Tomš.
11. 11. 2013 · Komentáře
Dobrý den, pracovníci dozorové hygieny podle Vyhlášky č.306/2012 požadují okamžité odložení nástroje kontaminovaného biol.m. do dez. prostředku virucidním účinkem. V ambulanci, kde jde jeden pacient za druhým a sestra je jedna pro dvě ambulance, je nemožné dodržet příslušnou expozici nástrojů v roztoku ve směru, aby nástroje neležely v roztoku déle. Nejmenovaná akreditovaná nemocnice, kde jsem byla na kurzu nástroje po použití ukládá na sucho a teprve když se nástroje nahromadí je všechny naráz dekontaminují a tím jsou schopni uhlídat expozici každého nástroje. Je tento postup možný a správný ? Děkuji
4. 11. 2013 · Komentáře
Váš dotaz Dobrý den, je správné mít uloženy OOPP na vozíku před vstupem na izolační pokoj nebo musí být umístěny přímo na tomto pokoji u vstupních dveří (použité OOPP se pak likvidují na pokoji jako infekční odpad)? Všechny předměty na izolaci považujeme za kontaminované, patřily by k nim tedy i zmíněné OOPP. Děkuji za odpověď. powered by cformsII
4. 11. 2013 · 1 komentář
Prosím o sdělení, zda u mycích a dezinfekčních zařízení ( podložní mísy a močové láhve) je provozním médiem i voda a jestli je nutná kontrola vody a podle jaké vyhlášky. Děkuji Eva
25. 10. 2013 · 1 komentář
Dobrý den,ráda bych se zeptala,kolik biologických testů se musí vkládat do sterilizátoru o objemu 62 litrů,při jeho testování.Doposud jsme vkládali 3 ks biologických testů plus jeden kontrolní,ale vzhledem k tomu,že jde o více než jednu sterilizační jednotku,je toto množství zřejmě nedostatečné,je to tak?Kolik jich tedy musí správně být?Děkuji.
11. 10. 2013 · Komentáře
Dobrý deň! Chcela by som sa opýtať, či je potrebné na vyšší stupeň flexibilných bronchoskopov a rigídnych optík k operáciám dutín v ORL prípravok Sekusept aktív riediť sterilnou vodou, alebo stačí bežná pitná voda. Taktiež, či sa má záverečný oplach realizovať ponorením do sterilnej resp. pitnej vody, alebo oplach pod tečúcou vodou. Výrobca Sekusept aktív túto informáciu nikde neuvádza. Ďakujem.
26. 09. 2013 · Komentáře
Dobrý den, prosím o názor na používání přístroje BIOSANITIZER-automat (výrobce Saniswiss Švýcarsko, distributor KURADENTAL s.r.o., Praha) k dezinfekci prostředí a jeho využití v praxi. V jakých prostorách nebo prostředí je jeho používání přínosem. Firmou je nabízen na operační sál a zákrokový sálek. Operační sál má vlastní vzduchotechniku s laminárním prouděním vzduchu. Pokud by se tento přístroj na sále používal, vzduchotechnika musí být na několik hodin vypnutá. Děkuji Doleželová
11. 09. 2013 · 1 komentář
Dobrý deň, existuje v Čechách nejaká právna norma, ktorá určuje kto, ako a kde môže pripravovať formaldehyd určený na sterilizáciu? Ak nie, ako sa to robí u vás. Ďakujem
3. 09. 2013 · Komentáře
Autokláv SEA-17L-B-LCD lze tento typ přístroje používat pro účely sterilizace v NZZ v oboru chirurgie pro různé zdravotnické prostředky? Děkuji Milena
3. 09. 2013 · Komentáře
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, kde všude musí být instalovány germicidní zářiče – pracoviště, která chci upřesnit jsou následující: laboratoře (které? dle druhu), odběrové místnosti, sběrná místa. A dále – existuje pro tato pracoviště vyhláška nebo NV, které toto stanoví? Děkuji předem za odpověď. S pozdravem O. Kalabisová
3. 09. 2013 · Komentáře
Dobrý den, obracím se na Vás s dotazem týkajícím se otevření nového fitness studia. Můžete mi poradit, popř. odkázat, kde se dohledám informací o tom, jaké předpisy, normy, standardy (jak často uklízet, dezinfikovat apod) musí toto studio splňovat?? Čím se vlastně řídit??
3. 09. 2013 · Komentáře
Dobrý den, prosím o radu, jak často se má provádět mikrobiální kontrola čistoty prostředí v transfúzním odběrovém středisku, Vyhl.č.143/2008Sb., přesně neuvádí. SUKL nereaguje na dotaz, u nás v nemocnici se provádí každý týden a ZÚ odebírá např. stěr z rukavice sestry, kterou používá, stěr z podlahy atd.Podle mě to jsou stěry,které mi nic neřeknou, navíc se odebírá velké množství stěrů, které jsou drahé.Děkuji
3. 09. 2013 · Komentáře
Dobrý den, prosím o informaci k následujícím 3 dotazům. 1. Co zahrnuje validace (jaká měření) dezinfekčního procesu v centrální sterilizaci, která se má provádět minimálně 1x ročně dle vyhl.306/2012Sb. (viz Příloha č.4 k vyhl.306/2012Sb kap. IV.II.4e). 2. Zda je nutno provádět validaci sterilizačních přístrojů (procesní kvalifikaci) umístěných na přísálové sterilizaci chirurgického oddělení, sterilizují se zde ZP používané na operačních sále a odd. chirurgie. 3. Co je myšleno pojmem „subjekt“ ve větě viz Příloha č.4 k vyhl.306/2012Sb kap. IV.X.3 „Frekvence validace je minimálně jednou ročně pro sterilizační přístroje umístěné na pracovišti centrální sterilizace, sterilizačním centru nebo pracovišti, které sterilizuje pro více subjektů“, Zda pojmem „subjekt“ je myšleno jiné oddělení v rámci ZZ, či se jedná o externího zákazníka. Děkuji za odpovědi. S pozdravem H. Nová
22. 08. 2013 · 1 komentář
Dobrý den, dotaz – na nukleární medicíně, kde jsou aplikovány radionuklidy i.v., se na použité injekční jehly navlékají ochranné kryty a následně se odkládají do tzv. vymíracích kontejnerů na odd., ve kterých jsou vloženy igelitové sáčky a takto se nebezp. odpad po určité době přenáší do vymíracích boxů, kde je roztříděn a skladován do odvozu smluvní firmou. Je stanovena nějaká výjimka (postup), pro nukleární medicínu v tomto směru? Dle vyhl. č. 306/2012 Sb. je nepřípustné na použité jehly vracení ochr. krytů. Děkuji.
20. 08. 2013 · Komentáře
Dobrý den, musí v lékárnách, kde používají sterilizátor pouze k sušení obalů (předmětů, pomůcek) vést sterilizační deník nebo jinou dokumentaci o sušení zdr. materiálu a nechávat si kontrolovat sterilizátor pomocí bio. indikátorů? Jaká je doporučená teplota sušení (pro lékárny) v HS? Děkuji
20. 08. 2013 · 2 komentářů
Při vstupu na ARO a JIP musí návštěvy použít ochranný oděv. Musí personál při opuštění JIP (laboratoř, transport pacienta) použít ochr. plášť tzv. přechodový nebo se převléknout nebo může jít v pracovním oděvu ?
13. 08. 2013 · Komentáře
Při vstupu na JIP, ARO používají návštěvy ochranný oděv. Platí totéž pro personál, který opouští ARO, JIP k pracovním pochůzkám (tzv. přechodový plášť) ? děkuji
13. 08. 2013 · Komentáře