Máte dotaz? Zkontrolujte prosím všechny níže uvedené otázky. Můžete také použít vyhledávání vpravo nahoře. Pokud nenaleznete řešení Vašeho problému, zadejte dotaz do formuláře:





    Dobrý den, jaký právní předpis stanoví, kdo může provádět kontrolu sterilizace? Můžeme jako mikrobiologická laboratoř provádět kontr. účinnosti sterilizačních přístrojů pomocí biologických indikátorů v terénu např. u praktickách lékařů? Máme ISO 9001:2000, NASKL I, II, provádíme EHK na kontrolu sterilizace. Ve vyhlášce 306/2012 se hovoří, že kontr. sterilizace provádějí pověřené osoby(OOVZ, ZÚ a držitelé autorizace). Ještě doplním, že kontrolu provádíme se souhlasem OOVZ. Děkuji za odpověď

    12. 11. 2012 · 1 komentář 

    Dobrý den, prosím existuje doporučení, jak dlouho smí zůstat otevřená voda ke zvlhčení dýchacích cest při kyslíkové terapii? Jedná se o původně sterilní vodu 500ml, která zůstane u pacienta, když se kyslík podává přerušovaně, takže voda může být u pacienta i několik dnů. Výrobce jsem kontaktoval, ale nereagoval. Děkuji

    12. 11. 2012 · 1 komentář 

    Dobrý den, chci se zeptat, jaká vyhláška zakazuje utírání nádobí a lékovek ve zdravotnictví? Od SAK máme nařízeno nechat vše osychat, což trvá poměrně dlouho a na lékovky, nádobí se práší. Děkuji Lavičková

    7. 11. 2012 · Komentáře 

    Dobrý den,chtěla bych se zeptat,kde je nejvhodnější místo na uložení laryngoskopů,po zajištění dvoustupňové dezinfekce,kterou ukládá nová vyhláška.Děkuji za odpovědˇ Jarka

    6. 11. 2012 · 1 komentář 

    Dobrý den, používáme jako testy pro sterilizaci Trubičky Browne 7303 tř. 6 pro testování HS. Můžeme místo toho použít Indikátorový proužek W 3567 tř. 4? Děkuji za odpověď. Jana Pavlíková

    5. 11. 2012 · 1 komentář 

    Pokud by jsem chtěl převážet nástroje (ihned po sterilizaci) přes sálovou chodbičku cca 5m (kudy se odvážejí i znečištěné nástroje) ,stačí stolek překrýt nepropustnou sterilní rouškou? Nebo je nutné všechny síta s nástroji balit do „papíru“?

    25. 10. 2012 · Komentáře 

    Jsme zdrav. zařízení, které má přísalovou sterilizaci (zdravotnické prostředky sterilizujeme jen pro své sály).Vyhláška 306/2012 ukládá: pro sterilizování zdrav. prostředků poskytovatel zdrav. služeb vytvoří, dokumentuje, zavede a udržuje certifikovaný systém zabezpečení kvality sterilizace včetně systému řízeného uvolňování zdravotnických prostředků. Znamená to pro nás, že budeme muset mít certifikaci dle ISO normy? Děkuji.

    23. 10. 2012 · 1 komentář 

    Jaké minimální vzdělání musí mít člověk obsluhující horkovzdušný sterilizátor a mycí dezinfekční automat? Musí absolvovat sanitářský kurz nebo stačí zaškolení? Požadavky na obsluhu zmiňovaných přístrojů jsou pevně dané pro všechna zdravotnická zařízení nebo je to různé? Je to zmíněno v nějaké vyhlášce?

    23. 10. 2012 · Komentáře 

    prosím o odpověď: v rámci nové vyhlášky 306/2012 – VALIDACE sterilizačního cyklu je dle současné vyhlášky nutné provádět 1 x ročně (v rámci CS,ster.center) servisní firmou? + BTK, kterou jsme doposud také prováděli 1 x ročně Pod tímto pojmem VALIDACE rozumím,že je nutné zajistit servisní firmu,která zdokumentuje písemnou podobou veškeré fáze sterilizačního cyklu ? děkuji

    18. 10. 2012 · Komentáře 

    Dobrý den, chtěla bych se zeptat jaký konzervační nebo dezinfekční prostředek použít k ošetření podávek v toulci, aby při použití k vyjmutí nástrojů z kazety neznesterilnil nástroje a svou agresivitou nezpůsobil jejich korozi

    18. 10. 2012 · Komentáře 

    Dobrý den, nahrazuje dutinový test vložený ke vsázce jeden test chemický z celkového počtu testů vložených do sterilizační komory, nebo se vkládá navíc. Děkuji.

    17. 10. 2012 · Komentáře 

    Dobrý den, prosím existuje nějaká studie na nošení umělých nehtů ve zdravotnictví ve vztahu k účinnosti dezinfekce na ruce? Děkuji

    17. 10. 2012 · 8 komentářů 

    Dobrý den., obracím se na vás s dotazem, zda je možné sterilizovat lžíce od laryngoskopů ve formalu a poté je uchovávat v obalu papír fólie. děkuji?

    15. 10. 2012 · Komentáře 

    Dobrý den, nová vyhláška stanoví při manipulaci s prádlem u lůžka pacienta používat ochranný oděv a rukavice, znamená to, že u provádění toalety pacienta nebo převlékání lůžka nemusíme používat empíry? Děkuji.

    15. 10. 2012 · Komentáře 

    Balený material určený ke sterilizaci označujeme datem sterilizace a expirace před vsázkou do PS.Nová vyhláška určuje označení až po sterilizaci?Označení provádíme jen etiket.kleštěmi,kde je datum sterilizace a číslo šarže .Je to správný postup? Děkuji

    15. 10. 2012 · Komentáře 

    Dobrý den,prosím o specifikaci – jaké testy bychom měli používat do myček nástrojů?Stačí testy kvality mytí nebo musí být biologické? Děkuji

    15. 10. 2012 · 2 komentářů 

    Dobrý den,je přípustné nadále používat rtuťové tlakoměry a teploměry?Děkuji.

    15. 10. 2012 · Komentáře 

    Dobrý den, pokud naše myčka na nástroje netiskne záznam o průběhu mycího procesu, je nutné dávat test do každé vsázky a ten archivovat v mycím deníku ? Děkuji

    2. 10. 2012 · 2 komentářů 

    Dobrý den, můžete prosím vysvětlit blíže parametr A 0 ? Děkujeme

    27. 09. 2012 · Komentáře 

    Pracuji v zubní ordinaci, denně sterilizujeme všechny nástroje včetně podávek. Je nutno mít v toulci s podávkami roztok nebo je možno mít je na sucho?. Děkuji za odpověď.

    26. 09. 2012 · Komentáře